東京都立大学グローバル教養講座
Global Lecture Series

~ 2023年8月25日(金)
~ 2023年8月25日(金)
Application period Date(Y-M-D)
- 2023-8-25(Fri)
Limited release period Date(Y-M-D)
- 2023-8-25(Fri)

ご利用規約

個人情報の取り扱いについて

当社は、「個人情報の保護に関する法律」ならびに「当社個人情報保護方針」に基づき、お客様の個人情報を以下のようにお取扱し、保護に努めております。

  1. 個人情報の利用目的
    当社は、ご旅行又は資料等のその他のお申込みにあたってご本人又は契約責任者よりお預かりする個人情報、提携している他社の旅行企画商品を当社に申し込まれたお客様から取得した個人情報につきまして以下の目的のために必要な範囲内において利用いたします。なお、市販されている名簿もしくは第三者からの情報提供等により取得した個人情報を利用させていただく場合は、速やかにご本人に利用目的を通知し同意をいただいたうえで利用させていただきます。
    1. (1) お客様との連絡(資料等の送付等を含みます。)
    2. (2) お客様がお申込みいただいた旅行に必要な運送・宿泊機関等(主要な運送・宿泊機関等については契約書面に記載されています。)の提供する旅行サービスの手配
    3. (3) 前号のサービスの受領のための手続
    4. (4) 当社の旅行契約上の責任や事故時の費用等を担保する保険の手続
    5. (5) お客様への商品やキャンペーンのご案内、ご意見・ご感想等のアンケートのお願いなど
    6. (6) ご相談内容の事実確認及びお客様への回答(お客様からのご相談等の際にメール・お電話でいただいた個人情報につきましては当該目的のみに限ります。)
    7. (7) 旅行先の土産物店等におけるお客様の買い物の便宜のため
    8. (8) ご購入いただいた商品の発送、関連するアフターサービス、新商品・サービスの案内のため、お問い合わせ対応のため
    9. (9) 国、自治体及び各種法人等からの受託事業実施のため
    なお、当社ホームページでは、よりよいサービス提供のためクッキー(cookie)を使用することがあります。クッキーとは、当社ウェブサイトを閲覧した方のコンピュータに格納し記憶させておく機能のことです。ご利用のブラウザの設定により受取拒否が可能ですが、受取拒否の設定をされた場合、サービスの一部がご利用できない場合があります。
  2. お客様個人情報の第三者への提供・委託
    当社は、前項に記載した利用目的に必要な範囲内で、当社と個人情報の取扱いについて契約を締結している運送・宿泊機関、保険会社、免税品店などの土産物店、又は旅行手配を委託している手配代行者、当社募集型企画旅行販売委託会社若しくはデータ処理や案内業務を委託している業者等に対し、お客様の氏名、パスポート番号ならびに搭乗される航空便名等、年令、性別、住所、電話番号、国籍等の個人情報を、予め電子的方法で送信する等の方法により提供させていただきます。個人情報を提供する第三者が外国にある場合の当該提供先における個人情報の保護に関する情報については、当社ホームページ『個人情報の取り扱いについて:外国にある第三者における個人情報保護に関する情報について』(https://tobutoptours.jp/info/privacy-guidelines.html)をご確認ください。
    また、事故等の発生に関連し警察の捜査時の資料提供および国土交通省・外務省その他の官公署からの個人情報の提供要請に協力する場合があります。
    加えて、当社は、旅行中に傷病等があった場合に備え、お客様の旅行中の国内連絡先の方の個人情報をお伺いしております。この個人情報は、お客様に傷病等があった場合において、国内連絡先の方に連絡の必要があると当社が認めた場合に使用させていただきます。お客様は、国内連絡先の方の個人情報を当社に提供することについて、国内連絡先の方の同意を得るものとします。
  3. ご旅行のお申込にあたって
    お客様の個人情報の利用目的あるいは第三者への提供につきましては、ここに記載するほか当社の旅行パンフレットやご旅行条件説明書面に明示しております。ご旅行のお申込にあたっては、これらに記載している当社の個人情報の取扱いについて、お客様に同意をいただいたうえで旅行契約を締結させていただきます。申込書、お伺い書等の記載内容に誤りがあった場合、又はお客さまの個人情報を記入して頂けない場合、旅行の手配やサービスの提供等に支障を来たす恐れがありますので、正確な記入をお願い致します。
  4. お客様個人情報に関するお問合せ、開示、削除のご請求手続について
    1. (1) 開示対象個人情報に関する事項は以下の通りです。
      • ア 開示対象個人情報の種類
        申込書(旅行、ときめき等の申込)、応募書類(キャンペーン応募等)、その他の書類又はホームページ等により取得した、氏名、住所、電話番号、メールアドレス、旅行履歴等。
      • イ 利用目的
        (ア) お客様との連絡(資料等の送付等を含みます。)
        (イ) お客様がお申込みいただいた旅行に必要な運送・宿泊機関等(主要な運送・宿泊機関等については契約書面に記載されています。)の提供する旅行サービスの手配
        (ウ) 法令に基づく特定個人情報の利用
    2. (2) 当社が保有する開示対象の個人データにつきまして、利用目的の通知、個人情報の開示、個人情報の訂正・追加・削除、個人情報の利用の停止、個人情報の消去もしくは第三者提供の停止等をご希望の場合は、必要となる手続についてご案内いたしますので、下記のお問合せ先までお申出ください。

【個人情報に関するお問合せ、苦情等の申し出先】

  1. (1) 個人情報の取扱いに関するお問合せ、苦情等は、お取引のある営業拠点の顧客個人情報取扱管理者又は下記にお申出ください。
    東武トップツアーズ株式会社 個人情報管理責任者 コンプライアンス室長 TEL 03-3622-6099
  2. (2) お客様は、当社との個人情報に関する苦情について当事者間で解決ができなかった場合は、下記の協会に解決について助力を求めるための申し出をすることができます。
    一般社団法人 日本旅行業協会  消費者相談室(個人情報保護担当) TEL 03-3592-1266
    一般財団法人 日本情報経済社会推進協会 個人情報保護苦情相談室 TEL 0120-700-779

2022年7月改訂

■Agreement of using your personal information

TOBU TOP TOURS CO., LTD. (hereinafter referred to as TOBU TOP TOURS) in accordance with the "Personal Information Protection Codes" and all corporate compliance measures and rules concerning the protection of personal information, will make utmost efforts to protect the personal information, which it collects and utilizes in a manner described as follows:

  1. Purpose of using personal information
    We will use personal information acquired by the method of from the principal or contract manager in applying for the lecture or from Tokyo Metropolitan University arranging the lecture within the range necessary for that purpose for the following purposes.
    In addition, when using the personal information acquired by the Company through the marketed name list or information provided by a third party etc.
    We promptly notify him / herself of purpose of use, we acquire consent and use it.
    1. (1) Contact with customers (including the sending of documents etc.)
    2. (2) Procedures for receiving the service of the lecture which the participant applies for.
    3. (3) Requests for questionnaires such as guidance on products and campaigns to customers, opinions, comments, etc.
    4. (4) Fact confirmation of contents of consultation and reply to customer (Personal information received by e-mail or customer upon consultation from customers is limited to that purpose only.)
  2. Provision and consignment of personal information of customers to third parties
    Within the range of the purposes stated in the Paragraph 1, the Company may, in advance, through an electronic communication technology, give the personal information of the participant such as his/her name, to Tokyo Metropolitan University, to whom the Company consigns data with whom the Company has concluded a contract regarding the processing of personal information
  3. On applying for the lecture
    Regarding the purpose of use of your personal information or the provision to third parties, it is clearly stated on the description here.
    The participants must give accurate information when filling out the application form, making the list of participants’ names and answering the questionnaires, lest service provision will be interfered with.
    In application for the lecture, the participants shall consent the provision of personal information as stipulated in the preceding documents.
  4. About inquiry, disclosure and request procedure for customer's personal information
    1. (1) Matters concerning personal information to be disclosed are as follows.
      a. Types of personal information to be opened
      Address, phone number, e-mail address, etc. obtained by application form, application documents, other documents or website etc.
      b. purpose of use
      a) Contact with customers (including the sending of documents etc.)
      b) Procedures for receiving the service of the lecture which the participant applies for.
      c) Use of specific personal information under the law
    2. (2) Regarding personal data to be disclosed held by the Company, we will notify you of the purpose of use, disclosure of personal information, correction / addition / deletion of personal information, suspension of use of personal information, elimination of personal information, if you wish, we will inform you about necessary procedures, so please inquire to the following inquiries.

【Inquiries concerning personal information, offer of complaints etc.】

  1. For inquiries, complaints, etc. concerning the handling of personal information, please contact the customer personal information handling manager at the sales office where you make a deal or to the below
    TOBU TOP TOURS CO., LTD.  Person in charge of personal information management  Director of The Compliance Office
    TEL +81-3-3622-6099
  2. If you can not resolve complaints concerning personal information with us between the parties, we can offer the following association to ask for assistance on solution.
    Japan Association of Travel Agents  Consumer counseling office (person in charge of personal information protection)
    TEL +81-3-3592-1266
    JIPDEC Personal information protection complaint consultation office
    TEL +81-120-700-779

Revised June, 2017

Back to Top